środa, 30 maja 2012

Brownie z masłem orzechowym. Mniam!

Ze względu na moją majową chorobę, zmuszona byłam żeby zostać w domu. Ponieważ nie umiem w nim siedzieć bezczynnie, zrobiłam pyszne brownie. Nie jest to takie zwyczajne brownie, bo z masą z masła orzechowego, która wybitnie komponuje się czekoladą. Jeśli wśród Was też są fani masła orzechowego to do garów!

Składniki na brownie:
110 g masła
60 g gorzkiej czekolady
120 g deserowej czekolady
2/3 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
3/4 szklanki cukru
3 duże jajka

Składniki na masę z masła orzechowego:
50 g rozpuszczonego masła
1/2 szklanki cukru pudru
3/4 szklanki masła orzechowego
1/4 łyżeczki soli

Przepis:
Nagrzewamy piekarnik do 190 C. Rozpuszczamy masło z czekoladą. Odstawiamy do wystygnięcia. Mieszamy mąkę, proszek do pieczenia i sól. Do rozpuszczonej czekolady dodajemy cukier, następnie jajka i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Do powstałej masy dodajemy mąkę i mieszamy. Musimy uważać, żeby jajka nie ubiły się zbytnio bo nasze brownie będzie zbyt rosło. W oddzielnej misce mieszamy ze sobą masło, cukier puder, masło orzechowe i sól. Blachę (moja była formatu A4) wykładamy papierem do pieczenia. Wylewamy połowę masy czekoladowej. Na nią, łyżeczką nakładamy sześć dużych porcji masy orzechowej. Delikatnie zalewamy pozostałą masą czekoladową. Powtarzamy czynność z 6 porcjami. Możemy ciasto trochę ozdobić. Przeciągając masy patyczkiem lub wykałaczką aż powstaną fikuśne zawijasy. Pieczemy ok 45 minut, po wyjęciu dobrze schłodzić je w umywalce z zimną wodą.




6 komentarzy:

  1. Tłuste toto masakrycznie, ale musi być meeeega pyszne! ;D Uwielbiam masło orzechowe i czekoladę, ajjj! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham masło orzechowe! Mam swoje ulubione brownie ale tą masą je wzbogacę:) Dzięki za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj już sobie wyobrażam jakie to musi być pyszne :) A tą masą jestem zachwycona, super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  4. Z masłem orzechowym? To musi smakować niebiańsko!

    OdpowiedzUsuń