niedziela, 6 maja 2012

Snickers Cupcakes!

Skoro już jesteśmy przy karmelu... Zrobiłam przepyszne cupcake'i ze snickersem. Jako wielbicielka używania słodyczy w wypiekach, broń boże nie solo, przypomniałam sobie o muffinkach, które jadłam dawno temu właśnie ze snickersem. Czekolada, karmel i orzeszki ziemne. TAK! Krem zrobiłam na bazie serka z odrobiną syropu klonowego, ponieważ z bitej śmietany, czy masła jest dla mnie zbyt mdły.

Składniki na ciasto:
250 g mąki
100 g cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
jajo
150 ml mleka
50 ml oleju
2 - 3 batoniki Snickers

Przepis na ciasto:
Piekarnik nastawiamy  na 190 C. Mieszamy suche składniki w jednej misce i mokre w drugiej. Możemy spokojnie zrobić to widelcem. Suche wsypujemy do mokrych i mieszamy. Dodajemy dowolnie pokrojone Snickersy. Całość przelewamy do papilotek, do ok połowy ich wysokości. Pieczemy 25 minut.

Odstawiamy do wystygnięcia. W między czasie robimy masę serkową.

Składniki na masę:
200 g serka do sernika
80g miękkiego masła
szklanka cukru pudru
1/4 szklanki syropu klonowego

Przepis na masę:
Wszystkie składniki wrzucamy do miski i mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Jeśli masło nie będzie wystarczająco miękkie zrobią nam się grudki, dlatego warto poczekać aż zmięknie.

Przed nałożeniem masy na babeczki należy ją schłodzić. Od razu po przygotowaniu będzie zbyt płynna, by utrzymać się na babeczce. Krem nakładałam specjalną strzykawką do ozdabiania tortów, ale można to również zrobić przy użyciu rękawa z papieru do pieczenia, czy innych akcesoriów do tego przeznaczonych :)
Całość przybrałam jeszcze 2 batonikami Snickers pokrojonymi w kostkę i oblałam sosem karmelowym. Wszystko razem było wyborne!



1 komentarz: