piątek, 17 sierpnia 2012

Lawendowo-miodowe Shortbread

Kilka słów wstępu i wyjaśnienia. Moja nieobecność związana była ze zmianą pracy i mieszkania. Od września mam nadzieję się poprawić i wstawiać wszystko na bierząco. Tym samym kolejny etap w swoim życiu otwieram przepisem na Shortbready. Słodko - słone maślane ciastka, które świetnie komponują się z miodem i lawendą, która bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła, gdyż udało mi się pozbyć aromatu kojarzącego się z zawieszkami w szafie. Ze względu na to, że z lawendy nigdy wcześniej nie korzystałam przepis wzięłam z książki "Milk & Cookies". Jeśli chodzi o dostępność lawendy można ją kupić w "Tigerze" kosztuje ok. 5 zł.

Składniki:
2 szklanki mąki
1 łyżka lawendy
3/4 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
150 g ciepłego masła
1/2 szklanki cukru pudru
2 łyżki miodu

Przepis:
Wszystkie suche składniki mieszamy w jednej misce. Masło ubijamy z cukrem i miodem. Ja oczywiście robię to ręcznie, gdyż miksera jeszcze się nie doczekałam. Masło powinno być puszyste i jasne. Do tego dodajemy mąkę i mieszamy. Całość dzielimy na dwie porcję i robimy z nich wałki o średnicy ok 4 cm. Odstawiamy na godzinę do lodówki. Piekarnik nagrzewamy do 180 C. Ciasto kroimy w krążki o grubości 1 cm i wykładamy na natłuszczonej blaszce lub po prostu na papierze do pieczenia. Pieczemy 8 minut.

7 komentarzy:

  1. Wspaniałe! Jak dostanę lawendę, wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis na te ciasteczka wypróbuję, ja również ostatnio wprowadziłam lawendę do mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne!Dziękujemy za kolejne piękne zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda znakomicie i pewnie tak smakuje. na pewno spróbuję.


    zapraszam do mnie .

    OdpowiedzUsuń
  5. One rzeczywście świetnie wyglądają! Chyba też się skuszę...

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam!

    Nominowałam Twój blog w The Versatile Blogger Avard.

    Jeśli interesuje Cię ta zabawa, zapraszam na mojego bloga po szczegóły :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę wypróbować Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń